pytanie o ankietę

Pytanie [*]: Wydaje mi się, że nie potrzebuję do zadania A i B informacji z ankiety i nie widzę sensu pozyskiwania tych danych do mojego zadania,

Pytanie [**]: Po podjętej próbie kontaktu z przedsiębiorstwem (dwie rozmowy telefoniczne i dwie prośby przez kontakt email), otrzymana została odmowa wypełnienia ankiety, czy muszę zmieniać przedsiębiorstwo?

Odpowiedź na [*] i [**]: Nie trzeba zmieniać przedsiębiorstwa, ani nie trzeba wykonywać zadań zbędnych z punktu widzenia tematu i zakresu zadania. Temat i ostateczny zakres prac A i B wynika z tego, jaki będzie wybór autora. Faktycznie czasami informacje z ankiet są zbędne i niewiele wnoszą lub nic nie wnoszą, i w takim przypadku ankieta staje się zupełnie niepotrzebna a jej wypełnianie jest wręcz błędem świadczącym na niekorzyść pracy (efekt „kwiatka do kożucha”). Dołączenie wypełnionej ankiety z której w pracy nie robi się żadnego użytku i nie wykorzystuje się z niej informacji wpływa obniżająco na ocenę pracy!(!). Spora część prac z kolei zyska na informacjach pozyskanych dzięki ankiecie.

Najczęściej do prawidłowego wykonania zadania ankieta nie jest niezbędna, jest jedynie pomocą, która, jeśli jest udostępniona przez przedsiębiorstwo, pozwala więcej informacji o danym przedsiębiorstwie wykorzystać. Zdarza się, że mimo taktownego poproszenia o wypełnienie ankiety, poprzedzonego uprzejmym kontaktem telefonicznym w trakcie którego wyjaśniony jest cel ankiety, niektóre przedsiębiorstwa z jakiegoś powodu, nie są zainteresowane udzielaniem informacji. Są to wypadki niezwykle rzadkie, gdyż zazwyczaj przedsiębiorcy bardzo życzliwie wspierają współpracę studentów z praktyką gospodarczą i cenią to, że studenci poza wiedzą teoretyczną, również chcą swoje akademickie wykształcenie wzbogacić o informacje z realnej gospodarki. W takim przypadku, aby nie zostać uznanym za natręta, należy serdecznie podziękować za poświęcony czas i uwagę, i więcej nie uprzykrzać się danemu przedsiębiorstwu. Brakujące informacje można najczęściej zdobyć w trakcie obserwacji niejawnej, poprzez odnalezienie różnych doniesień prasowych i innych dostępnych ogólnie informacji (na przykład w internecie).

Advertisements
This entry was posted in Bez kategorii. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s